Apart

Baume & Mercier

Capeland

M0A10063

Zegarek męski


Cena: od 14 640 zł

Pytaj o produkt w salonach Apart

Capeland

M0A10063

Zegarek męski

Kolekcja: Capeland


Mechanizm: automatyczny

Kaliber: La Joux-Perret 8147-2

Funkcje dodatkowe: chronograf, datownik, sekundnik, tachymetr

Rodzaj koperty: stal

Wymiary koperty: 44 mm

Rodzaj szkła: szafirowe antyrefleksyjne

Pasek/bransoleta: pasek skórzany

Zapięcie: motylkowe

Wodoszczelność: 50 m

Zapytaj o produkt

Proszę wypełnić wymagane pola.
Dziękujemy za zapytanie.

Capeland


CapelandCapelandCapeland XL ChronoCapelandCapelandCapeland Capeland

Baume & Mercier


Choć oficjalnie historia firmy Baume & Mercier zaczyna się w 1830 roku, jej początków można szukać znacznie wcześniej. Rodzina Baumów osiedliła się w szwajcarskiej wiosce Les Bois w 1542 roku i już wtedy zajmowała się zegarmistrzowskim fachem. Dzięki tradycji przekazywanej z ojca na syna, niespełna 300 lat później powstała jedna z najbardziej luksusowych marek zegarkowych.

Braterska spółka

W pamiętnym 1830 roku Louis Victor i Pierre-Joseph--Célestin Baume założyli w swym rodzinnym miasteczku zakład zegarmistrzowski. Już wtedy przyświecało im motto, którego firma używa do dziś: „Akceptuj tylko perfekcję, rób tylko zegarki najwyższej jakości”. Nazwali swój warsztat Frères Baume, czyli po prostu bracia Baume. Początkowym planem na biznes było wytwarzanie eleganckich emaliowanych zegarków kieszonkowych. Już 10 lat po otwarciu zakładu panowie pokazali, że idą z duchem czasu i w swoich wyrobach zaczęli montować mechanizm Lépine, w którym górną płytkę konstrukcyjną zastąpiono mostkami. Dzięki temu znacznie zmalała grubość zegarka.
Rozwój manufaktury zaczął nabierać tempa i w roku 1851 bracia mieli już swą filię w Londynie. Wkrótce potem zegarki Waterloo, Diviko i Sirdar trafiły do sprzedaży w Australii i Nowej Zelandii.
W 1880 roku firmę przejęli synowie Louisa Victora i tym samym rodzinna tradycja przeszła na kolejne pokolenie. Nowi właściciele w 1885 roku zgłosili się na konkurs zegarkowy w Kew Teddington pod Londynem i wracają z kilkoma nagrodami, a siedem lat później zdobyli w tym samym miejscu rekordową notę 91,9 punktów na 100. Przyznano ją za bezkluczykowy chronometr z tourbillonem. Wyższą punktację przyznano później w tym konkursie tylko raz.

Mercier wchodzi do rodziny

Na początku XX wieku do rodzinnej spółki dołączył nowy członek – Paul Tchereditchenko. Syn carskiego oficera i hafciarki był najlepszym przykładem na to, że ciężką pracą można w życiu dojść do wielkich rzeczy. Już mając dziesięć lat pracował jako windziarz, wolny czas poświęcając na naukę. W wieku 35 lat mówił płynnie w siedmiu językach. Ponieważ uzyskał szwajcarskie obywatelstwo, postanowił zmienić nazwisko na łatwiejsze do wymówienia. Tak stał się Paulem Mercier. Jego żądza wiedzy i wytrwałość we wspinaniu się po drabinie społecznej zrobiła wrażenie na Williamie Baume, wnuku założyciela manufaktury, dlatego poprosił, by Mercier zajął się biznesowym rozwojem firmy. W 1920 roku spółka otrzymała nazwę Baume & Mercier Geneva. W niecały rok po zarejestrowaniu marki, firma otrzymała prestiżowy dyplom za wykonanie największej liczby mechanizmów spełniających niezbędne wymogi dla otrzymania pieczęci genewskiej. Każdy kaliber opatrzony tym znakiem musi przejść przez wnikliwą kontrolę, czy został wykonany zgodnie z 2 restrykcyjnymi warunkami. Prawo do używania pieczęci oraz do certyfikatu otrzymać mogą tylko najlepsi genewscy zegarmistrzowie. Baume & Mercier potwierdził tym osiągnięciem, że jest marką najwyższej reputacji. W 1946 roku roku firma stworzyła swój pierwszy katalog zegarkowy dla klientów, co było wtedy wyrazem nowoczesności i szacunku dla miłośników czasomierzy.

Złoty podział

Poszukując symbolu, który nawiązywał będzie do równowagi i klasyki, w 1964 roku właściciele firmy zarejestrowali grecką literę Φjako swój znak firmowy. Jest ona symbolem tzw. złotego podziału, czyli starożytnej zasady kompozycji. To doskonały opis działalności manufaktury Baume & Mercier, w której również wszystko musi współgrać. Zasada ta dotyczy zarówno precyzyjnych mechanizmów, jak i współpracy poszczególnych działów spółki.

Szlachetne wsparcie

Manufaktura zwraca uwagę nie tylko na doskonalenie swoich wyrobów, ale także na ważkie problemy społeczne. W 2006 roku zaczęła się kampania reklamowa pod hasłem „Baume & Mercier & Me”. Ambasadorką damskich zegarków została Meg Ryan, natomiast męskie promował Kiefer Sutherland. Zarówno gwiazdy, jak i fotografowie tej kampanii przystali na pomysł manufaktury, by przekazać ich gaże na wybrany cel charytatywny. W 2007 roku byli to Kim Basinger i Gary Sinise, znany m.in. z ról w filmach „Forrest Gump” i „Zielona mila”. Rok 2008 stał pod znakiem Teri Hatcher, gwiazdy serialu „Gotowe na wszystko” oraz Ashtona Kutchera. W roku 2009 twarzą męskiej kolekcji został David Duchovny, podczas gdy damską promuje Evangeline Lilly, znana z roli w serialu „Lost”. W roku 2010 do gwiazd zaangażowanych w szczytny projekt, jako ambasador dołączył Andy Garcia. Kontynuując szczytną tradycję, w roku 2012 Baume & Mercier wziął udział w działaniach na rzecz osób chorych na raka w ramach Mimi Foundation, a w roku 2013 przekazał kwotę 5 milionów jenów na pomoc ofiarom tsunami w Japonii.

Mecenat

Poza zaangażowaniem w inicjatywy charytatywne, tradycją Baume & Mercier jest mecenat nad wydarzeniami świata sztuki. Ostatnimi czasy marka była sponsorem historycznego i pierwszego we Włoszech festiwalu filmowego Taormina Film Fest, jako sponsor Baume & Mercier zaistniał także na Salento Finibus Terrae – festiwalu krótkich form filmowych, prezentującym filmy z całego świata.

Czas na styl

Baume & Mercier oddaje się błogiemu relaksowi w  nadmorskim kurorcie. Czerpanie radości z życia, towarzystwo rodziny i dobrych przyjaciół, wspólne dzielenie chwil beztroski i trwałość relacji to wartości, którym hołduje marka. Wizję tę nakreślili niejako sami klienci Baume & Mercier, przekonując, że otoczenie się bliskimi, wspólne celebrowanie przyjemności oraz napawanie się chwilą ma dla nich znaczenie szczególne. Hamptons, słynny nadmorski kurort na Long Island niedaleko Nowego Jorku, jest idealną scenerią dla koncepcji marki. To magiczne, ukryte przed zgiełkiem chaosu miejsce, gdzieś między niebem a ziemią, gdzie sztuka życia napawa się luksusem, stało się inspiracją dla nowego motta Baume & Mercier: „Życie utkane jest z chwil.”