narzędzia

HISTORIA Firmy

Historia Apart zaczęła się ponad cztery dekady temu. Mimo mało sprzyjającego czasu dla przedsiębiorczości, pasja i determinacja, poparte zdobytą wiedzą oraz umiejętnościami, a także pragnienie tworzenia rzeczy pięknych sprawiły, że Apart jest dziś potęgą jubilerstwa na polskim rynku i śmiało podbija rynki zagraniczne. To fascynująca opowieść.


Adam Rączyński

1977

Początki firmy – Adam Rączyński, Mistrz Rzemiosła Artystycznego w specjalności złotnictwa i jubilerstwa, otwiera swój warsztat.


Adam Rączyński i Piotr Rączyński

1983

Do Adama Rączyńskiego dołącza brat, Piotr Rączyński, by wspólnie rozwijać firmę.


rozbudowa siedziby firmy

Lata 80.

Systematyczny wzrost produkcji biżuterii, sprzedawanej coraz większej grupie odbiorców w kraju i za granicą.


oprawa diamentu w pierścionku z białego złota

Lata 90.

Wraz z powiększeniem zaplecza produkcyjnego, pojawia się idea stworzenia własnej sieci dystrybucji. Bracia koncentrują się na tworzeniu złotej biżuterii z diamentami.


pierwszy salon Apart

1997

Pierwszy salon Apart otwarty! Jego przestrzeń zaaranżowano zgodnie z ówczesnymi standardami europejskimi.


męski zegarek marki BAUME & MERCIER

2001

Rozpoczyna się współpraca z najbardziej renomowanymi producentami szwajcarskich zegarków.


salon sprzedażowy Apart

2003

Rozwój sieci własnych salonów nabiera tempa – na rynku działa już 55 salonów pod szyldem Apart.


siedziba firmy w Suchym Lesie

2005

W podpoznańskim Suchym Lesie ukończono budowę nowoczesnej siedziby firmy. Poprzednie miejsce działalności spółki zostaje w całości zaadaptowane na potrzeby produkcji.


nagroda Marqa 2006 Rzeczpospolitej dla Apart

2006

Dynamiczny rozwój zaplecza projektowego i produkcyjnego, inwestycje w najnowsze technologie. Pierwsza spektakularna nagroda Marqa (obecnie Polska Marka) 2006 „Rzeczpospolitej”, wyróżniająca najmocniejsze polskie marki. Apart jest obecnie wielokrotnym laureatem tej prestiżowej nobilitacji.


Aneta Kręglicka

2007

Ambasadorką diamentów Apart zostaje Aneta Kręglicka, Miss Świata (do roku 2011) – pierwsza Polka, która została Miss Świata; kobieta inspirująca nie tylko zjawiskową urodą, ale także klasą i perfekcyjnym stylem. Z udziałem pięknej gwiazdy powstaje pierwsza, zrealizowana na światowym poziomie kampania marki, do której zdjęcia wykonano w trzech metropoliach - Nowym Jorku, Paryżu oraz Warszawie. Sesja autorstwa Marka Straszewskiego zachwyciła awangardową, nowatorską formą prezentacji ekskluzywnej biżuterii oraz zmysłowości kobiet w objęciach charakterystycznych pejzaży miejskich. Kampania odbiła się szerokim echem, a nieszablonowa koncepcja zyskała uznanie i odniosła ogromny sukces.


pokaz Diamentowa Noc Luksusu

2009

Pokaz Diamentowa Noc Luksusu uhonorowany prestiżowym tytułem Wydarzenie Roku przez miesięcznik "Twój Styl”, Apart po raz trzeci Najmocniejszą Polską Marką wg magazynu „Rzeczpospolita”, liczba salonów przekracza magiczną liczbę 150.


Anja Rubik

2010

Nawiązanie współpracy z ikoną mody Anją Rubik, najlepszą polską top modelką, w 2012 roku zaliczoną przez Models.com do elitarnego grona Industry Icons (współpraca do sierpnia 2018).


Anja Rubik i Sasha Knezevic, w tle wieża Eiffla

2011

Powstaje stylowa kampania, będąca hołdem dla nieprzemijającego piękna diamentów. Gwiazdami diamentowej sesji zostają Anja Rubik i Sasha Knezevic, sfotografowani przez Marcina Tyszkę w malowniczym Paryżu - jego urzekających zakątkach i wnętrzach stylowego pałacu. Na wysmakowanych, a przy tym romantycznych zdjęciach zaprezentowano ekskluzywną biżuterię z diamentami z kolekcji Apart. Inauguracja kampanii miała miejsce podczas wyjątkowego wydarzenia - uroczystej gali pod hasłem Diamant Mon Amour, która odbyła się w warszawskich Łazienkach Królewskich.


sznurkowe bransoletki czarne i czerwone ze srebrnym dodatkiem

2012

Apart otrzymuje wyłączne pozwolenie na wykorzystanie zastrzeżonych znaków UEFA EURO 2012™ w biżuterii.


czarno-białe zdjęcie Anji Rubik prezentującej perły

2013

Perłowy, trzydziesty jubileusz współpracy braci Rączyńskich. Nowa kampania Pearl Anniversary, promująca kolekcję biżuterii Apart z perłami.


męski zegarek szwajcarskiej marki Albert Riele

2013

Apart wprowadza na rynek szwajcarską markę zegarkową Albert Riele. Fascynacja sztuką zegarmistrzowską najwyższej klasy i pięknem czasomierzy sprawiła, że powołanej do życia w 1881 roku w Szwajcarii marce przywrócono dawną świetność i należne jej miejsce wśród manufaktur, tworzących zegarki premium. Albert Riele to dziś 5 kolekcji znakomitych damskich i męskich czasomierzy z sygnaturą Swiss Made, w których designie odbija się piękna, długoletnia historia marki, poparta nowoczesną technologią i doskonałą jakością.


srebrny zegarek marki am:pm z Myszką Miki z opakowaniem

2015

Premiera licencjonowanej kolekcji biżuterii wykorzystującej motywy i postaci z filmów Disney oraz Star Wars.


salon sprzedażowy Apart

2016

Rewitalizacja sieci sprzedaży i dostosowanie jej do najnowszych standardów.


cztery ambasadorki Apart - Małgosia Socha, Kasia Sokołowska, Kasia Smutniak i Anja Rubik

2017

Apart obchodzi jubileusz 40-lecia powstania. Tak znakomita okazja wymagała wyjątkowej oprawy, której mocnym punktem była zrealizowana z rozmachem kampania z udziałem czterech gwiazd - Kasi Smutniak, po raz pierwszy w roli ambasadorki Apart (współpraca do 2018r.) oraz Anji Rubik, Kasi Sokołowskiej i Małgorzaty Sochy. Olśniewająca sesja zdjęciowa powstała we Włoszech, w najbardziej ikonicznych miastach i miejscach tego kraju. Jej efektem było ekskluzywne, limitowane wydawnictwo albumowe z pięknymi kadrami. Kulminacją obchodów 4 dekad istnienia Apart była gala La Notte Italiana w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, z udziałem wielu znakomitych osobistości.


budynki siedziby Apart

2017

Zakończenie rozbudowy siedziby o nowoczesne przestrzenie logistyczne i biurowe.


salon Apart w warszawskiej Galerii Mokotów

2018

Ekskluzywne, znane i najbardziej prestiżowe marki zegarków na świecie w jednym miejscu – w największym w Polsce, zajmującym powierzchnię ponad 300 m2 salonie Apart w warszawskiej Galerii Mokotów.


mapa Czech z zaznaczonymi salonami Apart

2018

Wraz z decyzją o rozpoczęciu ekspansji na rynki zagraniczne, bracia Adam i Piotr Rączyńscy kupują czeską sieć jubilerską, by rozwijać ją pod brandem Apart.


napis - Apart - zdjęcia laptopa i telefonu z wyświetloną stroną Apart

2020

Kolejny przełomowy rok w historii firmy Apart. Tym razem marka skupiła się na intensywnej transformacji cyfrowej, która miała na celu wzmocnienie obecności marki w obszarze online. Rozpoczęła się ona od wprowadzenia logotypu apart.pl. Sklep internetowy marki działający pod tym adresem nie tylko zwiększył swoją ofertę, osiągając ponad 17 000 dostępnych produktów biżuteryjnych, ale wprowadzono także szereg nowych narzędzi i udogodnień dla Klientów. Otwierając się na ich potrzeby oraz oczekiwania, uruchomiono darmową dostawę bez konieczności dokonania zakupów za minimalną kwotę, opcję do 100 dni na darmowy zwrot, a także - poza odbiorem przesyłki w domu, możliwość jej pobrania w aż 21 tysiącach punktów. Uznanie kupujących zdobyła także instynktowna aplikacja do łatwych i komfortowych mobilnych zakupów online, dostępna w Google Play oraz App Store. Połączona z nią elektroniczna karta programu lojalnościowego ADC to większa wygoda podczas zakupów i proekologiczne rozwiązanie, bowiem zastępuje ona plastikową kartę. Doskonale została także przyjęta funkcja Visual Search, pozwalająca zlokalizować na apart.pl poszukiwany lub podobny produkt za pomocą obrazu. Wdrożone rozwiązania spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem i przekonały do zakupów online na apart.pl nawet tych, którzy dotychczas nie byli przekonani do takiej formy.


logo Mennica Apart

2021

W związku z rosnącym zainteresowaniem inwestycjami w złoto, Grupa Apart uruchamia sklep online mennica.apart.pl. Platforma e-commerce oferuje sztabki złota z renomowanych mennic C-Hafner z Niemiec oraz Valcambi ze Szwajcarii. Trzon oferty stanowią złote monety bulionowe z takich uznanych na świecie mennic jak: austriacki Münze Österreich, Royal Mint z Wielkiej Brytanii, Royal Canadian Mint z Kanady, Rand Rafinery z RPA, Perth Mint z Australii czy United States Mint z USA. Prowadzona przez mennica.apart.pl sprzedaż złota jest objęta nadzorem Narodowego Banku Polskiego.


białe ekologiczne opakowania na biżuterię Apart

2022

Marka wprowadza nowe ekologiczne opakowania w sklepie internetowym Apart.pl, podkreślając swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój oraz redukcję wpływu na środowisko. Nowoczesne, przyjazne naturze rozwiązania stają się standardem, jednocześnie pozostawiając klientom możliwość wyboru klasycznej oprawy w charakterystycznej tonacji pudrowego różu — co pozwala łączyć odpowiedzialność ekologiczną ze stylem i elegancją.


dwa pierścionki z białego złota z diamentami LAB

2023

Apart znacząco rozbudowuje ofertę w segmencie diamentów, wprowadzając kolekcję z diamentami laboratoryjnymi (tzw. „lab-diamonds”). Kamienie te powstają przy wykorzystaniu zaawansowanej technologii odtwarzającej warunki naturalne, dzięki czemu posiadają identyczne właściwości chemiczne, fizyczne i optyczne jak diamenty naturalne. Biżuteria z diamentami LAB została zaprojektowana tak, by łączyć współczesną świadomość etyczną z ponadczasową elegancją charakterystyczną dla marki.


wejście na wydarzenie Impact’24 w Poznaniu

2024

Marka rozszerza swoją aktywność nie tylko w obszarze biżuterii. Za pośrednictwem platformy Mennica.Apart.pl angażuje się w dialog o przyszłości biznesu, innowacji i zrównoważonego rozwoju, zostając partnerem światowej rangi wydarzenia Impact24. Ten krok umacnia pozycję Apart jako aktywnego uczestnika kluczowych dyskusji dotyczących odpowiedzialnego i nowoczesnego podejścia do rozwoju.


napis - Razem jesteśmy silniejsi - JUBITON jest częścią grupy Apart

2025

Apart dynamicznie rozwija swoje struktury — w 2025 roku dochodzi do przejęcia marki Jubitom.
Integracja doświadczeń obu podmiotów wzbogaca ofertę o nowe kolekcje i dodatkowe doświadczenia zakupowe, jednocześnie wzmacniając pozycję firmy na rynku biżuterii i zegarków. Ten strategiczny krok otwiera nowy rozdział w historii marki, łącząc tradycję, wysoką jakość i dalszą skalę działania.