Historia Marki

HISTORIA


Historia Apart zaczęła się ponad cztery dekady temu. Mimo mało sprzyjającego czasu dla przedsiębiorczości, pasja i determinacja, poparte zdobytą wiedzą oraz umiejętnościami, a także pragnienie tworzenia rzeczy pięknych sprawiły, że Apart jest dziś potęgą jubilerstwa na polskim rynku i śmiało podbija rynki zagraniczne. To fascynująca opowieść.

1977

1977


Początki firmy – Adam Rączyński, Mistrz Rzemiosła Artystycznego w specjalności złotnictwa i jubilerstwa, otwiera swój warsztat.

1983

1983


Do Adama Rączyńskiego dołącza brat, Piotr Rączyński, by wspólnie rozwijać firmę.

Lata 80.

Lata 80.


Systematyczny wzrost produkcji biżuterii, sprzedawanej coraz większej grupie odbiorców w kraju i za granicą.

Lata 90.


Wraz z powiększeniem zaplecza produkcyjnego, pojawia się idea stworzenia własnej sieci dystrybucji. Bracia koncentrują się na tworzeniu złotej biżuterii z diamentami.

Lata 90.
1997

1997


Pierwszy salon Apart otwarty! Jego przestrzeń zaaranżowano zgodnie z ówczesnymi standardami europejskimi.

2001

2001


Rozpoczyna się współpraca z najbardziej renomowanymi producentami szwajcarskich zegarków.

2001

2001


Rozwój sieci własnych salonów nabiera tempa - na rynku działają już 24 salony pod szyldem Apart.

2005

2005


W podpoznańskim Suchym Lesie ukończono budowę nowoczesnej siedziby firmy. Poprzednie miejsce działalności spółki zostaje w całości zaadaptowane na potrzeby produkcji.

2006

2006


Dynamiczny rozwój zaplecza projektowego i produkcyjnego, inwestycje w najnowsze technologie. Pierwsza spektakularna nagroda Marqa (obecnie Polska Marka) 2006 „Rzeczpospolitej”, wyróżniająca najmocniejsze polskie marki. Apart jest obecnie wielokrotnym laureatem tej prestiżowej nobilitacji.

2007


Ambasadorką diamentów Apart zostaje Aneta Kręglicka, Miss Świata (do roku 2011) - pierwsza Polka, która została Miss Świata; kobieta inspirująca nie tylko zjawiskową urodą, ale także klasą i perfekcyjnym stylem. Z udziałem pięknej gwiazdy powstaje pierwsza, zrealizowana na światowym poziomie kampania marki, do której zdjęcia wykonano w trzech metropoliach - Nowym Jorku, Paryżu oraz Warszawie. Sesja autorstwa Marka Straszewskiego zachwyciła awangardową, nowatorską formą prezentacji ekskluzywnej biżuterii oraz zmysłowości kobiet w objęciach charakterystycznych pejzaży miejskich. Kampania odbiła się szerokim echem, a nieszablonowa koncepcja zyskała uznanie i odniosła ogromny sukces.

2007
2009

2009


Pokaz Diamentowa Noc Luksusu uhonorowany prestiżowym tytułem Wydarzenie Roku przez miesięcznik "Twój Styl”, Apart po raz trzeci Najmocniejszą Polską Marką wg magazynu „Rzeczpospolita”, liczba salonów przekracza magiczną liczbę 150.

2010

2010


Nawiązanie współpracy z ikoną mody Anją Rubik, najlepszą polską top modelką, w 2012 roku zaliczoną przez Models.com do elitarnego grona Industry Icons (współpraca do sierpnia 2018).

2011


Powstaje stylowa kampania, będąca hołdem dla nieprzemijającego piękna diamentów. Gwiazdami diamentowej sesji zostają Anja Rubik i Sasha Knezevic, sfotografowani przez Marcina Tyszkę w malowniczym Paryżu - jego urzekających zakątkach i wnętrzach stylowego pałacu. Na wysmakowanych, a przy tym romantycznych zdjęciach zaprezentowano ekskluzywną biżuterię z diamentami z kolekcji Apart. Inauguracja kampanii miała miejsce podczas wyjątkowego wydarzenia - uroczystej gali pod hasłem Diamant Mon Amour, która odbyła się w warszawskich Łazienkach Królewskich.

2011
2012

2012


Apart otrzymuje wyłączne pozwolenie na wykorzystanie zastrzeżonych znaków UEFA EURO 2012™ w biżuterii.

2013

2013


Perłowy, trzydziesty jubileusz współpracy braci Rączyńskich. Nowa kampania Pearl Anniversary, promująca kolekcję biżuterii Apart z perłami.

2013


Apart wprowadza na rynek szwajcarską markę zegarkową Albert Riele. Fascynacja sztuką zegarmistrzowską najwyższej klasy i pięknem czasomierzy sprawiła, że powołanej do życia w 1881 roku w Szwajcarii marce przywrócono dawną świetność i należne jej miejsce wśród manufaktur, tworzących zegarki premium. Albert Riele to dziś 5 kolekcji znakomitych damskich i męskich czasomierzy z sygnaturą Swiss Made, w których designie odbija się piękna, długoletnia historia marki, poparta nowoczesną technologią i doskonałą jakością.

2013
2015

2015


Premiera licencjonowanej kolekcji biżuterii wykorzystującej motywy i postaci z filmów Disney oraz Star Wars.

2016

2016


Rewitalizacja sieci sprzedaży i dostosowanie jej do najnowszych standardów.

2017


Apart obchodzi jubileusz 40-lecia powstania. Tak znakomita okazja wymagała wyjątkowej oprawy, której mocnym punktem była zrealizowana z rozmachem kampania z udziałem czterech gwiazd - Kasi Smutniak, po raz pierwszy w roli ambasadorki Apart (współpraca do 2018r.) oraz Anji Rubik, Kasi Sokołowskij i Małgorzaty Sochy. Olśniewająca sesja zdjęciowa powstała we Włoszech, w najbardziej ikonicznych miastach i miejscach tego kraju. Jej efektem było ekskluzywne, limitowane wydawnictwo albumowe z pięknymi kadrami. Kulminacją obchodów 4 dekad istnienia Apart była gala La Notte Italiana w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, z udziałem wielu znakomitych osobistości.

2017
2017

2017


Zakończenie rozbudowy siedziby o nowoczesne przestrzenie logistyczne i biurowe.

2018

2018


Ekskluzywne, znane i najbardziej prestiżowe marki zegarków na świecie w jednym miejscu – w największym w Polsce, zajmującym powierzchnię ponad 300 m2 salonie Apart w warszawskiej Galerii Mokotów.

2018

2018


Wraz z decyzją o rozpoczęciu ekspansji na rynki zagraniczne, bracia Adam i Piotr Rączyńscy kupują czeską sieć jubilerską, by rozwijać ją pod brandem Apart.

2020


Kolejny przełomowy rok w historii firmy Apart. Tym razem marka skupiła się na intensywnej transformacji cyfrowej, która miała na celu wzmocnienie obecności marki w obszarze online. Rozpoczęła się ona od wprowadzenia logotypu apart.pl. Sklep internetowy marki działający pod tym adresem nie tylko zwiększył swoją ofertę, osiągając ponad 17 000 dostępnych produktów biżuteryjnych, ale wprowadzono także szereg nowych narzędzi i udogodnień dla Klientów. Otwierając się na ich potrzeby oraz oczekiwania, uruchomiono darmową dostawę bez konieczności dokonania zakupów za minimalną kwotę, opcję do 100 dni na darmowy zwrot, a także - poza odbiorem przesyłki w domu, możliwość jej pobrania w aż 21 tysiącach punktów. Uznanie kupujących zdobyła także instynktowna aplikacja do łatwych i komfortowych mobilnych zakupów online, dostępna w Google Play oraz App Store. Połączona z nią elektroniczna karta programu lojalnościowego ADC to większa wygoda podczas zakupów i proekologiczne rozwiązanie, bowiem zastępuje ona plastikową kartę. Doskonale została także przyjęta funkcja Visual Search, pozwalająca zlokalizować na apart.pl poszukiwany lub podobny produkt za pomocą obrazu. Wdrożone rozwiązania spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem i przekonały do zakupów online na apart.pl nawet tych, którzy dotychczas nie byli przekonani do takiej formy.

2020
2021

2021


W związku z rosnącym zainteresowaniem inwestycjami w złoto, Grupa Apart uruchamia sklep online mennica.apart.pl. Platforma e-commerce oferuje sztabki złota z renomowanych mennic C-Hafner z Niemiec oraz Valcambi ze Szwajcarii. Trzon oferty stanowią złote monety bulionowe z takich uznanych na świecie mennic jak: austriacki Münze Österreich, Royal Mint z Wielkiej Brytanii, Royal Canadian Mint z Kanady, Rand Rafinery z RPA, Perth Mint z Australii czy United States Mint z USA. Prowadzona przez mennica.apart.pl sprzedaż złota jest objęta nadzorem Narodowego Banku Polskiego.